fredag 15 maj 2009

Movie

Last Night was like a movie night with the one and only Debbie




































So Jag tänkte att jag borde liksom specifiera mig på nått ämne i min blogg eftersom mitt liv e rätt så ointressant..
Så liksom ja jag jobbar ju i en videobutik o kollar liksom på A LOT of movies.. (Dock inte så mkt på senaste tiden ) Så ja why not write about movies?

Tänkte börja med en film som Debbsan och jag kollade på igårkväll.

Changeling



En sannbaserad drama thriller som utspelar sig runt 1930-talet med Angelina Jolie i huvudrollen.


Jolie gör en SJUKT bra insats i denna film! riktigt bra skådespel!
Hennes son försvinner en kväll och 6 månader senare hittar de honom, sägs det.
Men när hon ser pojken för första gången ser hon att detta inte är hennes son.
Polisen (tror jag) lyssnar inte på henne och även pojken påstår att han är hennes son. Och hon måste därför försöka på annat vis.
Hon hamnar på psykhem och kan ingenting göra.
Lyckligt vis kommer en del utav sanningen fram till en polis, kanske inte det man vill höra.

Som sagt va gör en lysande skådespelarinsats i denna film.
Hela tiden försöker man lista ut vad som har hänt men för min del gissade jag fel en hle del gånger.

En grym historia, riktigt hemsk asså. Det går inte att kolla på denna film oberörd.
Trots att jag mådde illa av att kolla på den, var den riktigt bra. inte den bästa filmen men helt klart värd att se.

4/5


2 kommentarer:

Victoria sa...

ääääääntligen lite updates här :D

Anonym sa...

Haha. Bäst!
Kul att jag somnade efter tio minuter.. Haha. Men det var en tuff dag. Haha.
Dude.. Får ja be dej att ta bort bilden på mej
(man ser ringen..:S )
/debbie