torsdag 19 augusti 2010

Victoria gav mig ett getingstick

Helloj!
Ja i tisdags så fick Nisse (jag) ett getingstick i handen. Och ja det finns en liten historia bakom det Haha.
Så här är det, Victoria har en teori om att man ska vifta bort getingar för då sticker de inte utan flyger iväg. Medan jag känner att jag vill vara på den säkra sidan och inte reta upp getingen och därför stå stilla.

En Geting flög då emot Victoria och mig!
"Men vifta inte"
"jo men det ska man göra då bara flyger de"
"Nej man retar upp den! Vifta den på mig så den sticker mig bara för då buppar jag på dig"
"Men getingen känner ju igen vem det är som viftat"
"nej, det gör den inte, det skulle nästan va kul om den stack mig nu bara för det, fast nej"
"Nej, den känner igen mig"
"Nej, en geting känner inte igen!"
"jo"
"Nej, pappa berättade AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ"
Skrek i några sekunder innan jag tog upp handen för att upptäcka att där sitter en geting fast med gadden i handflatan.
Båda två : AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH
Typ skriker i typ 20 sekunder och viftar liksom i luften utan att ta bort getingen.
Till slut puttar vickan iväg den. Tyst i en sekund, då vi sen inser att gadden och lite av bakdelen sitter kvar
Båda: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
Efter typ över 1 minuts process är den borta Haha! Snacka om sega!

Kul historia, och vad har jag lärt mig? Jo, Getingstick gör sjukt ont LÄNGE, speciellt om man inte tar bort den med en gång.

Ja idag var jag ute o sprang 1,2 mil med Victoria efter jobbet. Psyko nice!
Trodde jag skulle spy ett tag men jag höll ut!
NU känns de apnice!
Jag är trött o ska nog gå o lägga mig tidigt idag... o kolla på film^^

Godnatt kära vänner! :)

2 kommentarer:

glasruta sa...

HAHA! ni är så himla roliga!

glasruta sa...

hahaha tror postgubben hade bil? :p