måndag 22 september 2008

No smoking for under age-people

Jag jobbar då i en videobutik that sells cigaretter... O de finns inget roligare än att säga nej till minderåriga som försöker köpa de... Móhaha säger jag bara!

Det finns typ 4 olika typer som försöker.

En del säger att de glömt legitimationen hemma när jag frågar efter den... Man bara yea right... De e den vanliga typen...

Sen finns de även de personerna som kommer in och håller id-kortet så långt borta så att de tror att jag inte ska luta mig fram o kolla... men jodå... Denna person blev även sjukt sur o arg på mig för att jag inte ville sälja till honom i alla fall... Han tyckte typ att jag var konstig o dum i huvudet för att jag inte gjorde de...Haha in your face! Använder nog inte detta uttryck rätt nu men haha)

And there is One person who actually belives that jag kommer sälja till honom trots att de står att han e född 1994... men icke...
Och trots att jag har sagt nej har han kommit tillbaka typ 4 gånger o försöker igen...

Men toppen av tröghet går här. En tjej kommer in o vill köpa cigg .
I say: har du legitimation?
She says: Nej kan jag inte bara trycka inpersonnummret här (På våran apparat där man trcyker in personnummer för att hyra film... )... Ne du får gå hem o hämta ditt leg istället....
Hon: omen asså jag har inget. Asså jag kan väl bara trycka in...
(Eh vilken 18 åring har inte leg, men okej)
- Okej (tänkte att när jag fått infon på datorn kan jag testa henne på nått sätt)
Hon trycker in allt utan de fyra sista siffrorna
- De fyra sista me
Hon: Eh dom kan jag inte.
- men asså då e du ju inte 18. Alla 18 åringar kan sina fyra sista.
Hon: (väldigt osäker)kan alla de? Nemen vaddå de kan väl inte alla... ?
- Eh jo. Ne du får inte köpa.
Mohaha!!!! yea right att man inte kan sitt personnummer när man e 18.
(dessutom kom hon o hennes kompis o hyrde film lite senare, me personnummer. And not 18.)

Älskar att säga nej... mhihi

Förövrigt va jag på stan me min mor idag...
Köpte lite behövligt, plus två tröjor (vilket också va behövligt)... en me mussepigg på... nice!

/Ninnie

1 kommentar:

Victoria sa...

"legitemationen".. snyygt haha!