lördag 21 mars 2009

Min topplista på Ben &jerry's! ;)

1.Half Baked
Choklad- och vaniljglass med kakdeg och browniebitar

Yummie yummie yummie!
Lagom med chokladglass. Kakdegen e underbar!!! Browniesarna Ah så underbar denna glassen är!!



















2. New York Super fudge Chunk
Chokladglass sprängfylld med gigantiska bitar av vit och mörk choklad, valnötter, pecannötter och chokladdränkta mandlar.

I say - Mhm! I like it! Mkt choklad och ja... god!! Valnötterna var lagom stora och goda om man gillar valnötter då. Bitarna av choklad var fina och mumsiga.



















3. Fossil Fuel
Vaniljglass packad med mäktiga chokladkaksbitar, chokladdinosaurier och virvlar av chokladfudge.

I say - Mm, för mkt vanlij men räddningen var de goda fudgebitarna. Mumma! Choklad bitarna var skapligt goda. Helt väldigt okej!

































4. Caramel Chew Chew
Kolaglass med kolasås och chokladöverdragen kola

Trodde inte att kolaglassen skulle vara så god men det var den. KOlasåsen var lika god som kolasås ska va och dessa chokladöverdragna bitar var mumma... Det var liksom typ som center fast i mini format med tjockare choklad.
HElt klart mums!



















5.Chocolate Macadamia(NY)
Choklad och vaniljglass med chokladöverdragna Macadamianötter.

I say - Denna glass var i närheten till väldigt god. När det är både choklad och vaniljglass blir liksom det inte så stark choklad glass, men inte nån smak av vanilj vilket är gött för oss chokladälskare! Nötterna var mumsiga, lagom mkt choklad överdrag.
JAg saknade dock någon sås, typ chokladsås.



































6. Phis food
Chokladglass proppad med sega marshmallows, kolasås och chokladfiskar.

I say - Liksom ja den var god. Men den smakade för mkt ischoklad för min smak. KOlasåsen och marshmallowsen va supergott!!! men chokladbitarna förstörde dock en del. Och det kunde varit lite mer marshmallows.





























7. Chocolate Fudge brownie
Chokladglass fullsmockad med mjuka browniebitar.

I say – Chokladglass är ju alltid gott. Men jag föredrar när det är mer bitar av saker i. Browniebitarna är fantastiska dock! Men lite tråkig blev den. Då ta jag ju hellre Nummer två på topplistan.



















8. Chunky Monkey
Bananglass fullmatad med knapriga chokladbananer och stooora valnötsbitar.
I say - Åter igen för lite choklad. Bananglassen var god yes yes. Och valnötterna. Men mer choklad

9. Bohemian Raspberry

Välfylld vaniljglass med skönsjungande mjuka brownies och strömmande hallonsås.
I say – Kommer knappt ihåg hur den smakade eftersom jag typ bara åt en sked av den.
Men vad jag kan tänka mig är att den smakade för lite choklad.
Browniesarna är goda, såsen var nog också god.

10. Cheesecake Brownie

Cheesecakeglass med browniebitar
I say - Mm, brownie bitarna var goda goda! MEn för lite choklad ^^ Godare än vaniljglass men skulle varit choklad tycker jag ^^






























11. Cookie dough

Vaniljglass generöst blandad med oemotståndlig chocolate chip-kakdeg.
I say - Asså jag är galen i choklad. Och liksom det var way to little chocolate i den!!
Cookie doughen va ju mumsig men. En saknad på choklad ja!
OCh vaniljen var för gräddig

































Thats it ... ^^

3 kommentarer:

Anonym sa...

HALF BAKED IN MY HEART!!! haha, bästa glassen ever!

glasruta sa...

åh vad roligt att du provat och recencerat glassarna :D super! hihi. har aldrig ätit en ben and jerry glass, men får nog göra det nu! och grattis i förskott! folk tror inte heller att jag är så gammal som jag är och det suger ibland..

Victoria sa...

LOVE 'iT XD