tisdag 10 mars 2009

R.I.P Gammelmormor (no need to read, bara jag som funderar lite)

So igår dog min gammelmormor 94 (eller 95 år) it was pretty expected...
Its wierd för jag känner ingen sorg... does that make me a bad person?
Liksom why not? Visst jag har inte träfffat henne på typ 4 år, vilket får mig att må ännu sämre! Gah! vi hade väl ingen direkt conection typ..
Men min syster va ju ledsen men wy not me?

Dudes asså jag skulle vilja visa hur hon såg ut död, ive never seen something that scary ( på nån jag känner asså) it was so wierd, kände inte ens igen henne...
Asså jag såg min mormor död när jag va 6 år men hon såg "normal" ut but this.
And it made me feel worse about myself, liksom jag va inte ledsen allt jag kände va att hon såg läskig ut...

Why?

Kan det va så att jag inte e ledsen eftersom jag faktiskt inte är så rädd för döden?
Eller vad? Eller jo jag är rädd för döden. Jag är inte rädd för att gammelmormor skulle dö... för hon va bra men själv känner jag att jag är inte en tillräckligt bra person, så jag är rädd för att dö. Måste ändra på mig.

Dude, grandma förlåt för att jag inte tog mig tid att hälsa på dig och förlåt för att jag ändå inte känner nån sorg.
Kanske är det för att jag vet att du faktiskt sagt sen jag var 8 att du lever nog inte till nästa jul, och att du ville träffa änglarna och saknade din dotter.
Jag vill tro att du faktiskt vill dö nu i slutet, för du mådde ju inte så bra.

Min båt är så liten, men havet så stort. Men Jesus har fattat min hand och han styr båten och det går så bra på vägen till himmelens land.

That was your verse...
Its easy to say it now that i regret myself but im sorry... and i hope i'll see you someday...

3 kommentarer:

glasruta sa...

åh vad tråkigt att höra. jag vet inte om det lugnar dig eller något, men jag var inte heller ledsen när min gammelfarmor och gammelmormor dog.. jag kände lixom ingenting men det var väl antagligen för att man inte hade någon nära relation! skulle någon av våra närmasta gå bort så tror jag att vi skulle sörja, så var inte orolig. du är ingen dålig människa<3

Victoria sa...

<3
dock är du INTE en dålig människa. Du är världens bästa, det ska du veta !

Sandra sa...

Syster!
Anledningen till att jag tog de som jag gjorde var nog för att det hänt så mycket de senaste, det är ju döden som får en att tänka på livet..! Och det senaste halv året har ju typ 3 stycken i min närhet gått bort..! Åh du är världens bästa ska du vet!
Love <3