lördag 23 januari 2010

ledig dag, not a ledig dag!

jahopp igår kväll var tanken att jag skulle jobba lite lite längre... en kvart - 20 min längre... men det bidde två timmar längre...
Internet la av vid 17.40 typ.... great!
Våran butik liksom går helt på internet!
Så det var bara att plocka fram papper och penna o skirva upp allt som köptes (som senare måste skrivas in. Personnummer och rubbet...
INga filmer går att återlämna o ställas tillbaka utan bara läggas på hög o sparas till senare...

Vid 18.15 kom hanna o började sitt pass så jag kunde ringa o till vårt nät o stå i kö i typ 25 minuter och kopplas vidare till annat place o vänta ytterligare typ 20 min ... suck asså!
Tur att Hanna va duktig och skötte kunderna så lugnt och fint...

För att få reda på att X har allvarliga driftstörningar och kommer åtgärdas inatt ! :O

Så ja jag jobbade kvar till 20 och tänkte att jag får gå in imorgon nån timma (vilket blev 5 timmar istället) och hjälpa till att skriva in allt.

När jag kommer idag på morgonen funkar det inte :O Och jag ringer igen till X
"Du är nummer ett i kö, vi beräknar din väntetid 3-6 minuter" I ungefär 20 minuter sa de så...
great! Sen e jag inte så haj på datorer asså så han blev nog lite arg på mig när jag inte kunde så mkt, men jag gjorde mitt bästa... O följa en kabel i typ en stor hög med massa likadana kablar e inte lätt!

Efter 50 minuter i telefon har jag kommit typ noll stans! Så jag ringer till ett dataplace där ingen svara... Så jag går dit och det är stänga! Great igen!

MEn sen fixar the boss så att hennes mans bror kommer o hjälper till... snällt snällt!
MEn vi kommer i stort sett ingen stans men har är till stor hjälp i alla fall så vi kan koppla upp oss på mobilt bredband istället... tack o bock..!
Då återstår bara att återläman en massa filmer och skriva in typ 10 blad med filmer o massa annat... hej svej inte kul o spendera sin lediga dag så..

Men jag hann i alla fall gå på stan i 30 min i väntan på det mobila...
KOm hem vid 16 tiden o ja där va den lördagen

MEn det gick snabbt i alla fall och de e alltid kul att jobba med nån i personalen :)

well well de va min helg... nu har jag imon o ledig i alla fall :)
Blir väl lite träning och inte mkt mer...

HA det nice people!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

www.metrobloggen.se/carrok är den nya :)